Hledat
Hledat

Poradíme vám, jak se vyhnout rizikům nákupu kotle přes internet

Pozor na neautorizované prodejce!

Na základě zkušeností našich montážních partnerů a vašich častých dotazů na zákaznické lince, bychom vás rádi upozornili na rizika spojená s nákupem kotlů a topných systémů, přes různé neautorizované prodejce a internetové bazary. V případě zájmu o koupi nového kotle, resp. jeho výměnu, doporučujeme obrátit se na odborníka ve vašem regionu.

Nevhodný výběr kotle

Každý topný systém má sloužit individuálním potřebám domácnosti, proto je potřeba zvolit správný kotel a jeho příslušenství. Je důležité sladit tepelné ztráty objektu, způsob přípravy teplé vody, počet odběrných míst, způsob regulace, bezpečné odkouření, odvod kondenzátu atd. Neexistuje jednotné řešení pro všechny. Abyste se vyhnuli nevhodnému výběru kotle a příslušenství, je třeba každý konkrétní případ konzultovat s odborníkem na vytápění.

Problémy se zárukou

Pokud kupujete kotel od neautorizovaného prodejce nebo přes inzerci, vznikají problémy s uznáním záruky. Kotel může přijít poškozený či nekompletní nebo může obsahovat skryté vady, způsobené případným předchozím provozem. Zároveň nemáte jistotu, že se jedná o kotel určený pro český trh a hrozí riziko, že jeho komponenty nejsou v souladu s platnými českými normami.

Na nákup prostřednictvím českého internetového obchodu se vztahuje česká legislativa. Zakoupené zboží máte právo vrátit do 14 dnů bez udání důvodu. V takovémto případě je zboží třeba zaslat na určenou adresu. Jedná se o odstoupení od smlouvy bez udání důvodu a tehdy si náklady na poštovné hradí zákazník, čímž se nákup může prodražit. Zboží je též možné u prodejce reklamovat po dobu dvou let. Na vyjádření k reklamaci se vztahuje 30denní lhůta, což v případě poruchy kotle v topné sezóně může být velmi nepříjemné.

Pokud koupíte kotel u autorizovaného prodejce, je většina oprav realizována prostřednictvím některé z našich servisních firem.

Možnost prodloužení záruky

Na většinu produktů Protherm poskytujeme nejen zákonem stanovenou dvouletou záruku, ale i možnost zakoupení prodloužené záruky na 5 let.

Nákup ze zahraničí

Pokud nakupujete na zahraničním e-shopu, podstupujete nejvyšší riziko. Normy jednotlivých zemí, stejně jako složení plynu se mohou lišit a kotel nemusí správně a účinně fungovat v našich podmínkách.

Taktéž se mohou lišit záruční podmínky a dovolat se svých spotřebitelských práv nemusí být vůbec snadné a ani levné.

On-line prodejci mají na svých webových stránkách zveřejněny obchodní podmínky, které je užitečné si před nákupem důkladně pročíst. I když je stránka napsaná v češtině, ještě to neznamená, že se jedná o českého prodejce kotlů.

Problémy s montáží

Plynové kotle patří mezi tzv. vyhrazená technická zařízení, jejich montáž a údržba vyžaduje vyšší odbornou způsobilost (oprávnění k práci s plynovými a elektrickými zařízeními). V případě chybné instalace hrozí nebezpečí poškození majetku nebo dokonce ohrožení života.

Montážníci jsou vyškolení odborníci, kteří přebírají zodpovědnost za bezproblémové fungování topného systému a jeho bezpečnost. Z tohoto důvodu se vyhýbají montáži kotlů zakoupených přes neautorizované prodejce.

Při výběru montážního/servisního technika upřednostněte smluvní autorizované firmy z partnerské sítě Protherm, které dokáží v případě potřeby komunikovat přímo s výrobcem a poskytnout nevyšší kvalitu služeb.

Topné systémy nekupujeme na krátkodobé použití. Kvalitní, správně používaný a pravidelně servisovaný kotel dokáže spolehlivě fungovat i 15 let. Kvůli ušetřeným penězům při koupi může vzniknout daleko větší problém, za jehož odstranění zaplatíte daleko víc.

Každopádně je rozumné konzultovat koupi nového kotle s odborníkem.

Vyhledejte servisního partnera ve vašem regionu jednoduše, pomocí naší mapy partnerů nebo vyplňte náš poptávkový formulář.